nedelja, 17. januar 2016

Coal mining museum Velenje + Lemberg castle (Muzej premogovništva Velenje + Grad Lemberg)

Nekaj časa nazaj sva bila s fantom v muzeju premogovništva. To je ena izmed objav, ki je res ne smem spustiti, saj je ta izlet odličen za deževne, snežene in takšne dni, ko ne moremo biti zunaj. Zakaj si ne bi torej popestrili kakšno popoldne z izletom ravno v Velenje. Tudi midva sva šla na deževno nedeljo in ker še nisem bila sem seveda komaj čakala.



Za obisk muzeja je dobro, da se predhodno najavite. Jaz sem jih prej poklicala in tako sva se priključila eni izmed skupin. Voden ogled muzeja znaša 10€ za enega, zraven pa dobite tudi rudarsko malico. Sam ogled mi je všeč predvsem zato, ker ga vodi rudar, ki dela v tem rudniku, tako da je vse skupaj še bolj doživeto. Pred pričetkom ogleda smo se oblekli v knapovska oblačila in čelado, ter dobili malico za v rudnik- tako, kot je praksa delavcev v rudniku. V podzemlje smo šli z liftom in moram priznati, da je kar malo grozen občutek, ko se zaveš, kako globoko pod zemljo si. Vodič nas je vodil skozi muzej in nam prikazal zgodovino velenjskega rudnika od začetkov do danes. Predvsem zanimiv se mi je zdel del, kjer so opisovali življenje po letu 1900, saj so bile razmere takrat res zelo slabe tako za rudarje kot tudi za njihove otroke in živali. 






Nekje na sredini ogledov smo si privoščili "zaslužen" počitek in pojedli našo malico, ki smo jo imeli s seboj. Vodič nam je bil na voljo za razna vprašanja mi pa smo se medtem res dobro najedli. Nadaljevali smo z ogledom in vse skupaj je bilo čisto prehitro konec. Po koncu sva si s fantom pogledala še sobo, kjer so knapi včasih odlagali svoja oblačila. Res zelo zanimivo. Rudnik mi je bil všeč predvsem zato, ker je bil tudi moj stari ata rudar in mi je bilo tako malo bolj približano njegovo težko življenje. Muzej je precej moderen in nudi poleg dobre vizualizacijske podobe tudi različne efekte. Kakšne pa preverite sami ;)





Po rudniku  sva se še odpravila na ogled gradu Lemberg. Grad Lemberg leži v kraju Lemberg med Vojnikom in Dobrno na hribu. To je kar blizu doma mojega fanta. Vedno sva se tam mimo samo vozila, tako da sem čakala, da si ga bova ogledala. Zdaj ga tudi prenavljajo, tako da bo super destinacija za kavice, ko bodo odprte kavarne in še kaj. Grad je res nekaj posebnega, saj je še zaenkrat v velikem razsulu. Nedolgo nazaj je bil še zaraščen, saj ni imel lastnika zdaj pa se je počasi začela prenova. In kakor me poznate so mi ravno takšni gradovi še posebno pri srcu. 





P.s.: Slike so v večini iz interneta, saj sem sama bolj uživala v pogledu in čisto pozabila slikati :)

English:

Some time ago me and my boyfriend went to coal mining museum in Velenje. This is one of posts that I really have to share with you because it´s a great trip for rainy, snowy or those days. when we cannot be outside. So you can have a trip to Velenje. We went on a rainy Sunday- I was so in expectation because I went there for the first time. 

To visit the museum it´s good to make a reservation. I called them earlier and we joined one of the groups. Guided tour of museum costs €10 for one and includes a miner brunch. The tour through museum make a miner who works in the mine, so it gets even more vividly. Before starting the tour we dressed in miner clothes and helmet, and get lunch for the mine- like the practice for mine workers. We went in the underground with elevator and I must say it was a bit horrible feeling when you realize how deep under the surface you are. Guide led us through the museum and show us the history of the Velenje mine from beginnings til now. For me was the most interesting part life after 1900- there was the position of mine workers, their children and all animals very bad. 

Somewhere in the middle of our tour we enjoyed a "well-deserved" rest and ate our brunch that we had with us. Our guide was available for various questions while we ate. We continued with our tour and everything was over so fast! At the end me and my boyfriend looked in a room where miners took of their clothes in the past. It was very interesting. I liked this museum. My grandfather was a miner so I could see his difficult life. The museum is very modern and offers good visualization images and other different effects. I won´t tell you which one,  check out for yourself ;)

After the mine visit we went to the Lemberg castle. Lemberg castle is located in the city Lemberg between Vojnik and Dobrna on the hill. This is close to my boyfriend home and I couldn´t wait to see it from closer. The castle is really special, because it is currently in a big mess. Not long ago he was still overgrown and deserted and has no owner till now when he began with renovation. And as you know me such castles like this are specially close to my heart.


Vesna


Ni komentarjev:

Objavite komentar